dinsdag 23 juni 2009

Herdenking 3° Linie te Oostende

De vriendenkring van het 3°, 23°, 33° en het 53° Linie organiseert een jaarlijkse
herdenking voor hun gesneuvelden van WOI en WOII.

Met een krachtdadige voorzitter, is men erin geslaagd om van deze plechtigheid
er een respectvolle herdenking van te maken.

Met 59 vaandeldragers is deze optocht door Oostende een streling voor het oog.



De plechtigheid zelf gaat natuurlijk door aan het monument voor het 3° Linie.
Uniek is dat er hier meer dan 1.000 soldaten in 'begraven' zijn! Hun asse rust hier!


RIP

Posted by Picasa

1 opmerking:

Marc De Baecke zei

Beste(n),

Ik ben Marc De Baecke, Adjudant-chef reserveonderofficier bij het Militair Commando Oost Vlaanderen te Gent. Mijn Vader Rudolf deed zijn militaire dienst bij het 3° Linie te Oostende in 1939 en ging naar het front waar hij na x dagen als krijgsgevangene in Stalag 10A werd geplaatst tot december van 1940. Meer weet ik daar eigenlijk niet van. Kan iemand mij iets meer vertellen over het wedervaren van deze soldaten? Waar ze precies hebben gestreden, ik dacht op het laatst aan het Albertkanaal waar ze zijn opgepakt...
Kan iemand mij meer over de historiek vertellen van die periode?
Ik ben ondertussen ook vaandeldrager van de KNSB te Boekhoute en vind het jammer dat ik te laat weet had van de herdenkingsplechtigheid van 3Li te Oostende.